Spis treści

4. Skrzydła i pióra.

Wszystkie najlepsze gołębie, które miałem w rękach, miały delikatne, miękkie pióra. Wprost wyślizgiwały mi się z rąk. Więc jest to również jedno z podobieństw między najlepszymi gołębiami. Delikatne, tłuste pióra. Zawartość tłuszczu na piórach jest nadzwyczaj ważna, aby stworzyć efekt hydrofobiczny. W dodatku jest on również ważny dla ochrony skrzydeł i gładkiego ruchu. Czy wiedziałeś, że tłusta plama na głównym, pierwszym szeregu lotek ( 8-mej, 9-tej lotce) ma funkcję ?

To gwarancja, że tłusty pył jest rozprowadzany na wszystkie pióra podczas latania. Te pióra pozostają w dobrej formie i wolniej się niszczą .

Niektóre cięższe typy ptaków mają tendencje do posiadania grubszego przedramienia niż lżejsze ptaki. Jest to logiczne, ponieważ cięższy gołąb musi unieść więcej wagi. Długość przedramienia musi być krótka. Gołąb, który wykonuje dużo uderzeń skrzydłami z krótkim ramieniem może ,, podnieść się ‘’ łatwo. Pomyśl o zasadzie lewarka/dźwigni. Możesz to sam przetestować przez położenie przedniego i środkowego palca na przedramieniu, żeby to wyjaśnić ( od środka skrzydła ). Czujesz masę \grudkę w ścięgnie. Twój wskazujący i środkowy palec ma być właśnie pomiędzy frontowym ramieniem a górnym \wierzchnim ramieniem. To ma około 4 do 5 cali długości.

Teraz o pierwszych (aktywne skrzydło ) i drugorzędnych piórach, czyli tylnych (pasywne skrzydło). Większość najlepszych gołębi ma wspaniałe wygięcia na czterech ostatnich lotkach. To jest konieczne z prostego powodu. W wilgoć i mgłę lotki stają się słabsze. Jest to utrudnienie w locie. W ten sposób gołąb traci moc ,, zbierania się ‘’. Pomyśl o wiośle jak jest zbudowane i jak zagarnia wodę .

Pomiędzy najlepszymi gołębiami, które mają wąskie lotki w pierwszym rzędzie są również gołębie z szerszymi lotkami. Osobiście lubię widzieć trochę przestrzeni pomiędzy ostatnimi 4 – ema lotkami dla lepszej wentylacji. Gołąb pocztowy musi ,, wiosłować ‘’ w powietrzu i nie potrzebuje ciepłych prądów powietrza do unoszenia się. Tutaj krótkie lotowe pióra lub długie oraz aktywne tylne skrzydło jest potrzebne. Kiedy pióra są długie nie ma szybkości w wiosłujących uderzeniach skrzydła. Szczególnie patrzymy na lotowe pióra gołębi sprinterskich i odstęp 1,5 cm pomiędzy piórem z pierwszego rzędu i pierwszym z drugiego . Jeśli chodzi o gołębie na dłuższy dystans ta różnica jest mniejsza . Jest również mniej ważna. U nich pióra lotowe są silniejsze i bardziej nieprzejrzyste . Zwróć szczególną uwagę na związek pomiędzy długością drugiego rzędu i pierwszego (aktywne lotki) w każdym skrzydle jest równowaga. Sworznie piór z drugiego rzędu są zgięte w kierunku ciała i muszą zachodzić jedno za drugie jak dachówki i tylko wtedy jest to właściwa zamknięta pozycja tych drugorzędnych piór. Na przykład wtedy powietrze nie może uciekać w czasie ruchu skrzydeł w dół podczas lotu. Tworzy się wtedy optymalną nośność. Można przetestować te drugorzędne pióra samemu. Rozciągnij skrzydło i włóż 4 palce pod lotki drugiego rzędu i spróbuj pchać do góry. Pióra powinny być silnie zbite. Palce nie powinny łatwo przejść przez pióra.

A co z uformowaniem skrzydeł ? Dokładnie takie samo jak na przykład wypukły kształt skrzydła samolotu.

book5

Wiatr, który jest naprzeciwko niego będzie podążał swoim torem. Z powodu dłuższego toru, wiatr jest na górnej stronie skrzydła i krótsza droga na niższej stronie skrzydła, wtedy skrzydło dostaje więcej ciśnienia do góry . Mówimy wtedy o aerodynamice.

 

DSCN7497

Jesteśmy oficjalnym przedstawicielem hodowli
Jan Polder w Polsce

harm200

Jesteśmy oficjalnym przedstawicielem hodowli
Harm  Vredeveld

travi300

Jesteśmy  oficjalnym partnerem firmy
Travipharma na terenie Polski

gererdsch

Posiadamy w sprzedaży gołębie z hodowli
Gerard Schalkwijk's

Martin van Zon

Posiadamy w sprzedaży gołębie z hodowli
Martin Van Zon

Początek strony stat4u